Rynek Infrastruktury
Salda kont wszystkich użytkowników systemu viaToll odpowiadają obecnie faktycznemu stanowi poboru należnych od nich opłat - zapewnił GDDKiA wykonawca systemu, firma Kapsch.
Błąd polegający na wielokrotnym naliczeniu opłaty w systemie ViaToll za niektóre przejazdy został zidentyfikowany przez GDDKiA na początku września i natychmiast usunięty. Wszystkie nadpłaty zostały skorygowane i zwrócone wraz z odsetkami. Na żądanie GDDKiA wykonawca odszukał także wszystkich użytkowników, którzy już zamknęli konta w celu uzgodnienia sposobu zwrotu nienależnie pobranych opłat. Nadpłaty zostały skorygowane i zwrócone wraz z odsetkami wszystkim poszkodowanym aktualnym użytkownikom. Zgodnie z informacją przekazaną GDDKiA przez firmę Kapsch od tego czasu, tj. od 30 września, nie odnotowano przypadków wielokrotnego naliczania opłat za przejazd pod pojedynczą bramownicą. Działanie systemu jest na bieżąco kontrolowane i funkcjonuje on prawidłowo, powiedziała rzeczniczka GDDKiA.
Na wniosek GDDKiA, firma Kapsch przekazała Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego listę pokrzywdzonych użytkowników. Na podstawie odpowiednich mechanizmów prawnych (postępowania odwoławcze / wznowienie postępowania administracyjnego) naliczone kary pieniężne mają zostać skorygowane.